تسلیت محرم

با سلام خدمت دوستان
فرارسیدن محرم الحرام را به شما دوست داران
وعاشقان حسینی تسلیت عرض می کنم.

امیدوارم این بنده بی بضاعت را از دعاهای خیرتان فراموش نکنید
راهی سفر هستم وبعد از دهه اول محرم در خدمتتان خواهم بود

نکات کلیدی دوران عقد(4)

مسکن 
مسکن و هزینه های سرسام آور فعلی آن ؛ از معضلاتی است که در صورت حل نشدن همچنان می تواند بعنوان یکی از عوامل فرار جوانان از ازداوج ، در این امر حیاتی اختلال ایجاد کند .

عروسی

ادامه مطلب ...

نکات کلیدی دوران عقد(3)

با نورانیت وضو ، تلاوت قرآن و با حضور قلب جهت انجام این پیوند آسمانی مهیا شوید .
زمان جاری شدن خطبه عقد از مواقع استجابت دعا می باشد چه خوب است فضا را با متناسب با حالات معنوی ترتیب دهید تا امکان حضور قلب وتوجه ودعا برای عروس و داماد و مدعوین حاصل شود .

ادامه مطلب ...

چگونه به همسرتان نزدیکتر شوید؟(2)

زوج های موفق می دانند چگونه نظرات خود را بیان کرده و چه طور اختلافات شان را ابراز کنند، بدون آن که طرف مقابل خود را ناراحت کرده وباعث رنجش اوشوند. آن ها نسبت به یکدیگر خشمگین و عصبانی نمی شوند و با هم سازگار هستند. به گفته ها و صحبت های همسر شان با دقت گوش می دهند، یکدیگر را کاملا درک می کنند و در همه حال تکیه گاهی مطمئن برای ترس ها، نیازها وخواسته های هم هستند.

ادامه مطلب ...

نکات کلیدی دوران عقد(۲)

در خرید اسراف نکنید و توقعات بی جا نداشته باشید ؛چرا که پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله ) می فرمایند : « هر زنی که با شوهرش سازگار نباشد و او را بر چیزهایی که فوق توانایی اوست وادار کند، اعمالش م
توجه داشته باشید که خرید عقد میدان مسابقه و نمایش دارایی ها نیست ، چه بسا باعث بروز چشم و هم چشمی ها شود . هنگام خرید افرادی را که از نظر مالی پایین تر از شما هستند مد نظر بگیرید و پایه ریز رسوم ج
ادامه مطلب ...

وظیفه شیعیان در تعظیم دهه غدیریه

بسم الله الرحمن الرحیم

 

قال الله تعالی : “وَأَنْذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِی الْأَمْرُ”

 

یکی از اسماء روز قیامت، در قرآن مجید، روز حسرت است ، روزی که درجات بهشت وابسته به کمیّت و کیفیّت اعمال صالحه و اخلاق فاضله و مراتب علم و ایمان است: “یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ”،”وَلِکُلٍّ دَرَجَاتٌ مِمَّا عَمِلُوا”. اشقیاء در حسرت حرمان از سعادت، و سعادتمندان در حسرت درجات برتر و مقامات بالاترند .

 

ادامه مطلب ...

نکات کلیدی دوران عقد(1)

عروس و داماد نقش اصلی و کلیدی در نحوه برگزاری یک مراسم عروسی را دارند که اگر بخواهند می توانند مراسم خود را از گناه حفظ کنند .

سعی کنید بدون هرگونه سوء ظنی نقاط ضعف و حساسیتهای همسرتان را بشناسید و عاقلانه با آن برخورد کنید.

ادامه مطلب ...

مهارت های ده گانه زندگی

خودآگاهی

خودآگاهی ، توانایی شناخت و آگاهی از خصوصیات ، نقاط ضعف و قدرت ، خواسته ها ، ترس و انزجار است. رشد خودآگاهی به فرد کمک می کند تا دریابد تحت استرس قرار دارد یا نه و این معمولا پیش شرط ضروری روابط اجتماعی و روابط بین فردی مؤثر و همدلانه است.

 همدلی

همدلی یعنی اینکه فرد بتواند زندگی دیگران را حتی زمانی که در آن شرایط قرار ندارد  درک کند. همدلی به فرد کمک می کند تا بتوانند انسانهای دیگر را حتی وقتی با آنها متفاوت است بپذیرد و به آنها احترام گذارد. همدلی روابط اجتماعی را بهبود می بخشد و به ایجار رفتارهای حمایت کننده و پذیرنده ، نسبت به انسان های دیگر منجر می شود.

ادامه مطلب ...

نکات کلیدی در تربیت کودک

١- به کودک خود برچسب نزنید: تو بچه بی ادبی هستی، تو فهم و درک نداری، تو توانایی اش را نداری.

٢- او را با کودکان دیگر مقایسه نکنید، زیرا شرایط کودکان و نیز علائق آنان با هم متفاوت است.

٣- بیش از حد توان او از او انتظار نداشته باشید، او که مثل شما آدم بزرگ نیست کودک است.

ادامه مطلب ...