حکم سیگار؟

به نام خدا باسلام خدمت شما دوستان عزیز وگرامی؛ 
مسأله ای که امروز به نظرم رسید عنوان کنم واز شما فضلای گرامی نظر خواهی نمایم، درباره حکم سیگار است. البته ممکن است فقیه یا مجتهدی  حکم به حرمت  سیگارکشیدن یا سایر اینگونه مواد نداده باشد، امایک حکم مسلم فقهی وجود دارد که می گوید : 

استعمال هرآنچه که بر انسان ضرر داشته باشد حرام است ؛

اما تعیین مصداق آن با خود مکلف است . اکنون کشیدن سیگار یکی ازآن موارد است. از افرادی که به این آفت مبتلا هستند سؤال می کنیم :وجدانا؛

آیا سیگار کشیدن برایتان مضر نیست و آیا ضررآن را حس نکرده اید؟


    البته مخاطبین من فقط افراد سیگاری نیستند واز همه شما دوستان در خواست می نمایم که شرکت نموده ونظرات زیبایتان را بیان نمایید تا همه سهمی در ازبین بردن این آفت داشته باشیم.... 

نظرات 1 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:28 ق.ظ http://fun4all.blogsky.com

سلامی دوباره خدمت شما دوست بزرگوار عرض کنم که من با فرمایشات شما کاملا موافقم و خودم به شخصه ضررهای زیادی از سیگار متحمل شده ام.و به عنوان یک دوست یا ... خواهش میکنم که هرگز حتی برای یکبار عمل سیگار کشیدن رو انجام ندید واقعا ارزش نداره.
برای شما سلامتی ارزومندم.

هرکس به کسی نازد ماهم به علی نازیم
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد