عکس : زندگی باراک اوباما


باراک حسین اوباما چهارشنبه 19 دی1386 17:45

باراک حسین اوباما


باراک حسین اوباما (متولد ۴ اوت ۱۹۶۱ ایالت هاوایی) یکی از سناتور‌های دمکرات آمریکا است که در سال ۱۹۹۷ به عنوان سناتور ایالت ایلینوز انتخاب شد. او از سال ۲۰۰۳ با برپایی کمپین انتخاباتی برای ریاست جمهوری، خود را به عنوان کاندیدای حزب دمکرات و به عنوان یک چهره سیاسی ملی در آمریکا شناساند. او از زمان کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ امریکا، پایان دادن به جنگ عراق را مطرح کرد.

سناتور اوباما دارای لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه کلمبیا، و دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است.

وی چهار سال از دوران نوجوانی خود را در جاکارتا گذرانید، و زاده پدری کنیایی است. او یک مسیحی فرقه پروتستان و از شاخه کلیسای متحد مسیح (United Church of Christ) است.

منبع ویکی پدیا


 اوباما به همراه همسرو دو دخترش

 


آرای بالای باراک اوباما که در انتخابات مرحله مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در ایالت آیوا و روزپنجشنبه سوم ژانویه انجام شد بسیاری را شوکه کرده است. اوباما در میان کاندیداهای ریاست جمهوری ایالات متحده نرم ترین موضع را در قبال ایران اتخاذ کرده است. وی مدعی است که در صورت دستیابی به سمت ریاست جمهوری به مذاکره با ایران در سطحی بسیار بالا دست خواهد زد و با رهبران ایران به گفت و گوی مستقیم خواهد پرداخت. وی بارها تأکید کرده که حاضر است مشوق های زیادی را برای تغییر رفتار ایران، کنار بگذارد. اوباما از همکاری اتمی با ایران، حمایت از عضویت جمهوری اسلامی در سازمان تجارت جهانی، همکارای های اقتصادی، دادن تضمین های امنیتی و حتی بایگانی کردن موضوع تغییر رژیم، به عنوان مشوق های خود برای تهران یاد می کند.

به نظر می رسد که عمده دلیل محبوبیت فعلی باراک اوباما عقاید شدیدا لیبرال وی باشد که معتقد به ایجاد تغییرات گوناگون در موضوعات مختلف است .

روابط تهران و واشنگتن از حدود ۲۸ سال پیش و پس از اشغال سفارت امریکا در تهران به سردی گرائید و از آن زمان تاکنون هرگاه دو طرف سعی نموده اند که به یکدیگر نزدیک شوند - مواردی مشکوک باعث شده تا مجددا اختلافات بالا بگیرد. ولی بهر شکل بازنده اصلی این شرایط ایران و برنده آن امریکا بوده است . البته منافع عمده ای که از این شرایط نصیب کشورهائی چون روس وچین شده است نیز نباید از نظر دور داشت. موج نگرانی وهراس از ایران نیز باعث شده که کشورهای منطقه جهت مقابله احتمالی با ایران دست به خرید تسلیحات و تجهیز ارتش خود نمایند که این خود موجب سودی سرشار برای تولید کنندگان سلاح که عمدتا امریکائی است بشود. اگر اوباما بتواند این زخم چندین ساله را مرحمی باشد - در آن صورت می توان امید داشت که مسائل خاور میانه به گونه ای دیگر رغم بخورد.

 ٬٬٬


"سارا حسین اونی یانگو اوباما" مادر بزرگ کاندیدای دموکرات "باراک حسین اوباما"است که درحالی که به عکس نوه اش که در یکی از اتاقهای زادگاه اودر کنگو نصب شده است نگاه می کند به خبرنگار رویتر که برای تهیه گزارش به انجا مراجعه کرده پاسخ می دهد.ویلای او در روستائی در غرب نایروبی در کنیا واقع شده .


مادر بزرگ در حالی که به یک پوستر تبلیغاتی از حسین که به دیوار خانه اش نصب کرده اشاره می کند با خوشحالی تمام از حسین می گوید.


یک عکس خانوادگی از اوباما


سارا در ویلای خود به کار آماده سازی ذرت مشغول است .


سایر مطالب این وبلاگ

زندگی نامه اوباما


 

باراک اوباما پس از چند سال زندگی در اندونزی که مادرش در آن دوباره ازدواج کرد، در سن ده سالگی نزد پدربزرگ و مادربزرگش در شهر هونولولو بر می گردد. او که "باری" نیز نامیده می شد، به مدرسه پونائو، یکی از مراکز معتبر هاوایی می رود.


باراک پس از اینکه به عنوان یکی از طرح ریزی کنندگان جنبش های اجتماعی در محله های سیاه پوست فقیرنشین شیکاگو کار می کرد، برای مدت سه سال در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد تحصیل کرد. این عکس مربوط به سال 1992 است.


نوامبر 1994. باراک اوباما به همراه ساره اوگول اونیانگو، زنی که پدرش را بزرگ کرده است. در این عکس باراک در جلوی خانه او در کنیا دیده می شود.

 

خانواده اوباما بر روی سن در جشنی بزرگ به مناسبت انتخاب باراک به عنوان تنها سناتور سیاه پوست حوزه انتخابیه خود.

28 اوت 2006، در بازگشت به کنیا جایزه نوبل صلح (pais) در 2005 را به دست می آورد.

باراک در جریان مراجعت به آفریقا از منطقه "واجیر" در شمال شرقی کنیا در مرزهای سومالی و اتیوپی دیدن به عمل می آورد. در این منطقه میلیون ها نفر با 4 سال خشکی رو در رو شده اند. او همچنین در اوت 2006 از جیبوتی بازدید می کند.


 
 
10 فوریه 2007، باراک اوباما و خانواده او در زمانی که او رسما از جاه طلبی وبلندپروازی خود برای بهره گرفتن حمایت حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آینده صحبت به میان آورد.

 

9 دسامبر 2007؛ در مراسمی، "اوپرا وینفری"، ستاره تلویزیون آمریکا به همراه باراک و همسرش در نیوهمشایر شهر منچستر بر روی سن بالا می رود.
 

اوباما حمایت هالیوود و ستاره های آن را جلب می کند. ویل اسمیت، مت دیمون، بن آلفرد، هال بری ... و در اینجا جورج کلونی حمایت خود را از او اعلام می دارند. جورج کلونی، هنرپیشه آمریکایی به همراه باراک که کاندیدای حزب دموکرات است، برای کنفرانسی در مورد دارفور در 27 آوریل 2006 در شهر وانشگنتن گرد هم آمده اند.
 
 

جان کری، کاندیدای سابق دموکرات برای تصاحب کاخ سفید در 2004 اوباما را انتخاب می کند. از نظر او، فقط باراک اوباما است که "می تواند، باید و رئیس جمهور آینده ایالات متحده خواهد شد". او این سخنان را در ایالت کارولین جنوبی در 10 ژانویه 2008 ایراد کرد.
نظرات 1 + ارسال نظر
استر شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:22 ق.ظ http://tavalode2bre.blogsky.com

سلام دوست خوبم.وبلاگ خوبی داری.به روزام و منتظر حضور و نظرات زیبای شما عزیزان.موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد