تفکر خود را تغییر دهید تا زندگی شما تغییر کند.

-خواست واقعی آن است که به" تصمیم قطعی" بیانجامد، و تصمیم واقعی آن است که به " عمل" منجر شود و تنها چیزی که ما را به" نتیجه" می رساند همان عمل صحیح است.

- راه راست آن است که بر تجربه و علم خود بیافزائیم و آنها را برای رسیدن به آرزوها و خواسته های پسندیده خود به کار گیریم.

 

- هر گاه گرفتن تصمیم مهمی را دشوار یافتید، بدانید علتش فقط یک چیز است: نداشتن تصور روشن از ارزش های زندگی.

 

- در زندگی شکست وجود ندارد.

 

- اولین اقدام برای ایجاد تغییر آن است که ببینیم واقعاً چه می خواهیم. و در نتیجه هدفی را در نظر بگیریم و به سوی آن حرکت کنیم.

 

- رسیدن به هدف هیچ ارزشی نخواهد داشت، مگر اینکه پیش از رسیدن به آن، هدف های تازه تر و بزرگ تری را برای خود در نظر گرفته باشید.

 

- نگذاریم چیزهای نادرستی که از گذشته در ذهنمان جای گرفته اند، حال و آینده ما را تباه گردانند.

 

- تنها امنیت واقعی در زندگی، دانستن این نکته است که بی تردید هر روز در حال پیشرفت هستید. لازم نیست نگران حفظ کیفیت زندگی خود باشید. تنها کافی است هر روز در پیشرفت آن بکوشید.

 

- رسیدن به هدف، به خودی خود باعث خوشبختی دراز مدت نمی شود، بلکه با تعقیب هدف است که شخصیت شکل می گیرد. برای رسیدن به هدف، ناچار باید موانعی را از سر راه برداشت و این باعث به وجود آمدن احساسی عمیق و پایدار از کمال و موفقیت می شود.

 

- دانستن اینکه چه باید کرد تنها کافی نیست، بلکه می بایست به دانسته های خود عمل کنید.

 

- بسیاری از نکاتی که می تواند در دستیابی به رؤیاها به کمک تان بیاید، هرگز مورد توجه یا استفاده قرار نمی گیرد، تنها به این دلیل که شما هدف هایتان را به روشنی تعریف نکرده اید. کافی است به ذهن خود یاد بدهید که چه چیز مهم است!

 

- اگر رفتارهایی را که می خواهیم ترک گوییم با رنج توأم سازیم و رفتارهایی را که می خواهیم در خود حفظ کنیم با لذت در آمیزیم، هرگز به فکر تکرار رفتارهای نامطلوب گذشته نخواهیم افتاد.

 

- تنها کسانی طعم عمیق ترین لذت های زندگی و موفقیت های واقعی را می چشند که شیوه خدمت ایثارگرانه و صمیمانه را آموخته اند.

 

- اگر نمی توانید با قوانین دیگران ارتباط برقرار کنید، از آنها نیز انتظار تأیید یا پذیرش قوانین خود را نداشته باشید. اگر حاضر نیستید مصالحه کنید و دست کم برخی از قوانین دیگران را بپذیرید، انتظار نداشته باشید که آنها طبق قوانین شما زندگی کنند.

 

- به جای سرزنش خود از انجام اشتباهات، باید از آنها درس بگیریم و از تکرارشان جلوگیری کنیم. اگر احیاناً با مشکلی روبه رو شدیم، به یاد داشته باشیم که موقتی است. هیچ شکستی در زندگی معنا ندارد و تنها نتیجه مطرح است.

 

- در این دنیای واقعی بقای رابطه فقط در یک صورت امکان پذیر است: بکوشید که نسبت به طرف مقابل بخشنده و دهنده باشید، نه اینکه بخواهید چیزی به دست آورید.

 

- سرنوشت هر کس در لحظات تصمیم گیری شکل می گیرد. تصمیم هایی که امروز و هر روز گرفته می شوند وضع امروزی و سالهای آتی را شکل می دهد.

 

- تعین هدف، پایه همه موفقیت های زندگی و اولین قدم برای تبدیل ذهنیت به عینیت است.

 

- آنکه نتواند بپرسد، نمی تواند زندگی کند.

 

- تنها راه به وجود آوردن تغییر آن است که آن را امری فوری بدانیم. در این صورت است که به انجام آن مجبور می شویم.

 

- بزرگترین نیرویی که می توان از آن استفاده کرد، دردی است که از درون سرچشمه می گیرد و نه از بیرون؛ و بزرگترین درد آن است که انسان بداند نتوانسته است مطابق معیارهای خود زندگی کند.

 

- یکی از معجزه های انسان بودن این است که انسان می تواند تعیین کند چه چیزهایی سبب درد و لذت او می شود.

 

- بعضی ها بی آنکه بدانند چه چیزهایی در زندگی شان واقعاً ارزش دارد، هدف هایی را برای خود تعریف می کنند. به همین خاطر است که وقتی به هدف های شان می رسند، می پرسند : « آیا این دقیقاً همان چیزی بود که می خواستم؟ »

 

- همین امروز ببینید چه رفتار ساده محبت آمیزی را می توانید به اطرافیان تان نشان دهید. اکنون تصمیم بگیرید، عمل کنید و مطمئن باشید از احساس تان خوشنود خواهید بود.

 

- در ایجاد تغییر، معمولاً توانایی مطرح نیست و آنچه همواره اهمیت دارد وجود انگیزه است.

 

- ممکن است مشکلی را به طور موقتی برطرف سازیم اما اگر علت بروز آن را رفع نکنیم، پس از مدتی دوباره ظاهر می شود.

 

- اگر خواهان عمیق ترین خشنودی و رضایت هستیم، تنها از یک راه به دست می آید: ابتدا ببینیم در زندگی چه چیزی را بیشتر از همه آرزومندیم و بالاترین ارزش های مان چیست، و سپس با این تعهد و تصمیم زندگی کنیم.

 

- حامل نور و پیام آور خوبی ها باشید. داشته ها و احساسات خود را با دیگران سهیم شوید، به امید آنکه رحمت پروردگار بر شما نازل شود.

 

- راز موفقیت آن است که بدانید چگونه از نیروهای رنج و لذت استفاده کنید و نگذارید که این نیروها شما را در اختیار بگیرند. اگر چنین کنید، بر رنج زندگی خود مسلط خواهید شد. در غیر این صورت زندگی بر شما مسلط خواهد شد.

 

- توان خود را به خاطر مسائل کم اهمیت هدر ندهید و یادتان باشد که بیشتر موضوعات اهمیت چندانی ندارند.

 

- لزومی ندارد که بار رنج های جهان را به دوش بکشید. اگر مردم بدانند که برای خدمت به هم نوع لازم نیست از هر آنچه دارند مایه بگذارند، تعداد بیشتری حاضر به کمک به دیگران می شوند. پس کار کوچکی انجام دهید و بدانید که می تواند تأثیر شگرفی داشته باشد.

 

- تنها رسیدن به هدف مهم نیست، بلکه شیرینی های زندگی که در راه رسیدن به هدف به دست می اید نیز به همان اندازه اهمیت دارد.

به خاطر داشته باشید: قصد ما این نیست که بر مشکلات زندگی سرپوش بگذاریم، بلکه می خواهیم خود را در وضعیت فکری و عاطفی بهتری قرار دهیم، تا نه تنها راه حل مشکلاتمان را پیدا کنیم، بلکه در عمل برای رفع مشکلات خود گام برداریم.

 

- از مؤثرترین راه های پیشرفت در زندگی، شناسایی و تقویت هر باوری است که باعث حرکت به سوی رؤیاها می شود.

- آنچه برای شما درد به همراه دارد و آنچه شما را با لذت پیوند می دهد، سرنوشت تان را شکل می بخشد.

 

- باور های خود را به گونه ای تغییر شکل دهید که اختیارتان در دست خودتان باشد، و جهان بیرونی تعیین کننده احساس خوب یا بدتان نباشد. باور داشت ها باید آن گونه باشد که ایجاد حالات خوب، فوق العاده راحت به نظر رسد و ایجاد حالات بد، فوق العاده دشوار.

 

- مطالعه این کتاب و هرکتاب دیگری که خوانده اید بی فایده خواهد بود، وکلاسهای روان شناسی و هرکلاس دیگری که درآن شرکت کرده اید نیز حاصلی نخواهد داشت، مگر آنکه به دانسته ها و آموخته های خود عمل کنید.

 

- مسیر کنونی شما چیست؟ آیا به سوی هدفتان در حرکتید، یا در خلاف جهت آن حرکت می کنید؟ آیا به تصحیح مسیر نیاز دارید؟ آیا از زندگی تا سر حد نهایت لذت می برید؟ اگر چنین نیست، هم اکنون در مسیرتان تغییراتی ایجاد کنید.

 

- ارزش های مسرت انگیز آنهایی هستند که فردا را به سوی خود می کشانند و دربردارنده احساساتی چون عشق، شادی، آزادی، امنیت، شور و اشتیاق و آرامش ذهنی اند.

 

- اگر من و شما ندانیم که مهم ترین چیز در زندگی مان چیست و به دنبال چه می گردیم، طبعاً نمی توانیم اعتماد به نفس لازم را نیز در خود به وجود آوریم چه رسد به اینکه بخواهیم تصمیم هایی کارساز بگیریم.

 

- احساس سپاسگذاری و حق شناسی را در خود پرورش دهید. این احساسات در زمره معنوی ترین عواطف بشری اند و زندگی را بیش از پیش زیبایی می بخشند. همواره با احساسی از حق شناسی زندگی کنید.

 

- کنجکاوی را پرورش دهید. اگر واقعاً خواهان رشد در زندگی تان هستید، یاد بگیرید همچون کودکان پرسشگر باشید. مردم کنجکاو هرگز خسته و دلتنگ نمی شوند و زندگی برای آنها جست و جوی پایان ناپذیر و شادی بخش است.

 

- نیرویی هست که زندگی تان را شکل می دهد وهمان نیروست که تعیین می کند چه چیزی را ممکن و یا غیرممکن بپندارید، چگونه تلاش و یا عقب نشینی کنید، چگونه بیاندیشید و تا چه حد تأثیر گذار باشید. این نیرو باوری است که درباره خودتان دارید؛ و این هویت شماست.

 

- اگر خواهان شرکت در بازی زندگی هستید و می خواهید برنده شوید، می بایست با بالاترین توان به بازی بپردازید.

 

- اگر در جست و جوی نسخه ای برای شادمانی هستید، این را بپذیرید:

« برای اینکه احساس خوبی داشته باشم، نیازی به هیچ حادثه ای نیست. احساس خوبی دارم چون زنده ام، زندگی موهبت است و من از آن لذت می برم. »

- جامعه ممکن است آینده ای برای من در نظر گرفته باشد، اما این تنها من هستم که سرنوشت خود را معین می کنم !

 

- انسان همان چیزی است که در دل خود به آن باور دارد.

 

- برای احساس شادی دلیل خاصی لازم نیست. می توانید تصمیم بگیرید که در همین لحظه شاد باشید، فقط به این دلیل که چنین می خواهید و فقط به این دلیل که زنده هستید.

 

- بخشش و کمک، راز زندگی است.

 

- باورها می توانند از برخی افراد، قهرمان بیافرینند و برخی دیگر را به موجوداتی ناتوان بدل کنند.

 

- نرسیدن به هدفی گاه ممکن است با رسیدن به هدفی راستین همراه باشد. پس از تعیین هدف، باید بلافاصله برنامه ای ریخت و تلاش و کوششی بی وقفه و شدید را برای رسیدن به آن آغاز کرد.

 

- یکی از مهارت های عمده این است که در لحظات بحرانی بتوان پرسش های نیروبخشی را با خود مطرح ساخت.

 

- اگر واقعاً خواهان موفقیت های بزرگ در زندگی هستید، ناچار باید خود را برای شنیدن پاسخ رد و گرفتن جواب منفی آماده کنید.

 

- باید توجه داشت که مشکل ترین مرحله در رسیدن به هدف، گرفتن تصمیم واقعی، و مقید بودن به آن است.

 

- گشاده رویی، احترام به نفس را ارتقا می بخشد، زندگی را با صفاتر می کند و موجب شادی اطرافیان می شود.

 

- هر اتفاقی که در زندگی می افتد، منظور و هدفی در خود دارد که برای ما مفید است.

منبع
grfco-traning.blogfa.com

 

نظرات 1 + ارسال نظر
چت روم اختصاصی دختران ایرونی دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:25 ق.ظ http://www.mihanchat.com

سلام دوست عزیزم

از شما دعوت می کنم از چت روم اختصاصی دختران ایرونی دیدن کنید

ادرس : http://www.mihanchat.com

منتظرتیم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد