قدرت ذهن و موفقیت(1)



ذهن، نقش مهمی در هر موفقیتی برعهده دارد، بنابراین برای کسب هر نوع موفقیتی و در هر زمینه ای با اهداف کوچک یا بزرگ، شما به تقویت قدرت ذهن خود نیازدارید.
در زمینه تمایلات و خواسته های روزانه، هر شخصی می داند که چه باید انجام دهد، ولی در مورد اهداف بزرگ، مردم معمولاً نمی دانند چه می خواهند. آنان می خواهند کارهای بزرگ انجام دهند، اما نمی دانند چگونه باید این کار را بکنند.
یک نفر ممکن است افکار و خواسته های مبهمی داشته باشد، ولی اینها برای موفقیت، کافی نیست.
در واقع برای انجام هر کاری باید از قدرت ذهن استفاده کرد، به عبارت دیگر شما باید دقیقاً بدانید چه کاری را می خواهید انجام دهید، بنابراین به منظور تمرکز ذهنتان بر یک هدف لازم است نخست اندیشه روشنی درباره آن داشته و هدف را به خوبی تعریف کنید، ولی این کار چگونه باید انجام شود؟
در این زمینه نخست باید بیندیشید تا مطمئن شوید چه کاری را می خواهید انجام دهید یا مایل هستید چه چیزی را به دست آورید بدین منظور شما به تمرکز و شفافیت تفکر نیاز دارید و این توانایی به وسیله تمرین می تواند تقویت شده و اصلاح گردد.
بعد از اینکه فهمیدید واقعاً می خواهید چه کاری انجام دهید، نیازمند طرحی برای اقدام هستید. زیرا نیاز است تا بدانید چه کاری را باید در ابتدا انجام دهید و چگونه لازم است حرکت کنید.
پس از تصمیم گیری درباره یک هدف و تدوین طرح، نیاز شما این است که تصویر ذهنی شفافی از هدف خود در ذهن ایجاد کنید. با این مشخصه که آن را انجام شده تلقی کنید. این مرحله مستلزم آن است از تصور و تخیل خود به عنوان یک نیروی ذهنی استفاده نمایید.
واقعیت این است که همه نمی توانند تصویر روشن ذهنی از هدف خود را تصور نمایند، ولی با تمرین کردن این کار ممکن است. مثلاً می توانید به عکسهایی بنگرید که آرزو و آرمان شماست، پس از نگاه کردن به این عکسها چشمهای خود را بسته و سعی کنید آن را در تصور خود ببینید. این کار موجب ارتقای توانایی تخیل در شما می شود.
در این مرحله باید شکیبایی به خرج داده و خویشتنداری و پافشاری را در تلاشهای خود به کار برید.

* جمله های تلقینی فراموش نشود
تأکیدها و استفاده از جملات تلقینی، ابزار سودمند دیگری برای استفاده شماست. آنچه به صورت تأکیدی به خود می گویید به ذهن ناخودآگاهتان نفوذ می کند و به بخشی از آن تبدیل می شود و در نهایت رفتار و فعالیتهای شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد از این رو چنانچه تأکیدهایی که به کار می برید مثبت باشد، این تأکید ها به موفقیت شما منجر خواهد شد.
قدرت مصمم دیگری که ذهن دارد، تفکر انتقالی است. شما باید قادر به انتقال افکار خود به دیگران باشید، تا آنها بتوانند در اجرای طرح، به شما کمک کنند. در واقع شما باید بتوانید دیگران را ترغیب کنید تا روی طرح شما سرمایه گذاری کرده و یا در اجرای آن به یاری شما بیایند.

منبع:

http://www.qudsdaily.com/archive/1388/html/1/1388-01-29/page2.html

نظرات 2 + ارسال نظر
yashar جمعه 22 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:20 ب.ظ http://www.nicepack.ir

سلام دوست عزیز وبلاگ بسیار خوبی دارین . لطفا به سایت منم یه سری بزنید

خلیل یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:28 ب.ظ http://khalil-khoshrou.blogsky.com

سلام جناب حسینی

مطلب قابل استفاده ای بود

خدا قوت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد