نکات کلیدی دوران عقد(1)

عروس و داماد نقش اصلی و کلیدی در نحوه برگزاری یک مراسم عروسی را دارند که اگر بخواهند می توانند مراسم خود را از گناه حفظ کنند .

سعی کنید بدون هرگونه سوء ظنی نقاط ضعف و حساسیتهای همسرتان را بشناسید و عاقلانه با آن برخورد کنید.

با طولانی شدن دوران عقد احتمال ایجاد خستگی ، دل سردی و آسیب به وقار همسران و خانواده ها بیشتر خواهد شد.

هرگز نگذارید زندگی شما یکنواخت وکسل کننده شود برای حفظ شادابی خود و همسرتان برخی از شرایط حاکم بر خانواده را تغییر دهید و برنامه های متنوعی جایگزین آن کنید.

خرید هنگام عروسی باعث آشنایی بیشتر خانواده ها نسبت به وضعیت اقتصادی و فرهنگی یکدیگر می شود. همچنین رودربایستی ها کمتر شده ، بهتر می توانند اظهار نظر و ابراز سلیقه نمایند . ..
چگونگی ارتباطات دوران عقد، تعیین کننده روابط بعدی شماست ؛پس این دوران را تنها صرف احساسات عاشقانه نکنید .

با توجه به اینکه عروس در دوران عقد و پس از آن از خریدی که همسرش برای او انجام می دهد استفاده می کند ،می توان آن را به عنوان نفقه در نظر گرفت ، ولی خریدی که پدر عروس برای داماد انجام می دهد خیر...


همراهان خرید بهتر است محدود باشند ؛ زیرا هر چه تعداد افراد بیشتر باشد، با نظرات و عقیده های مختلفی روبرو می شوید که خرید و انتخاب را برایتان مشکل می کند .

زیاد خرید کردن چه با وضع اقتصادی داماد هم خوانی داشته باشد و چه نداشته باشد، باعث اسراف می شود و اگر هم خوانی نداشته باشد، زیر قرض رفتن داماد را نیز به دنبال دارد .

 امام صادق ( علیه السلام ) در مورد حق همسر بر شوهر می فرمایند : « لباسی برایش تهیه کند که بدنش را بپوشاند و اعمال و کردارش را مورد سرزنش قرار ندهد ...
 


منبع:
ezdevajasan.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد