نکات کلیدی دوران عقد(۲)

در خرید اسراف نکنید و توقعات بی جا نداشته باشید ؛چرا که پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله ) می فرمایند : « هر زنی که با شوهرش سازگار نباشد و او را بر چیزهایی که فوق توانایی اوست وادار کند، اعمالش م
توجه داشته باشید که خرید عقد میدان مسابقه و نمایش دارایی ها نیست ، چه بسا باعث بروز چشم و هم چشمی ها شود . هنگام خرید افرادی را که از نظر مالی پایین تر از شما هستند مد نظر بگیرید و پایه ریز رسوم ج

اگر هنگام خرید احساس کردید اختلاف نظرتان تنها در قیمت کالاست،با احترام مغازه را ترک و سعی کنید اختلاف را همان زمان حل نمایید وگرنه ، بهانه ای آورده خرید را به زمان دیگری موکول نمایید و تا موعد مقرر
در خرید اعتدال را رعایت کنید؛ نه آن قدر به قیمت پایین اهمیت دهید که کیفیت و زیبایی را از یاد ببرید و نه آن قدر دنبال مد و مارک و مکان خرید باشید که مجبور به پرداخت قیمت گزاف شوید .
رفتار عروس و داماد در حین خرید نشان می دهد که به نظر دیگران احترام می گذارند و با اراده تصمیم می گیرندیا اینکه خود رأی هستند یا دهن بین و تنها با توجه به نظرات دیگران انتخاب می کنند .
خرید عقد
- خرید عقد شروعی برای پذیرش مسئولیت می باشد و فرصت خوبی است که داماد با لوازم مورد نیاز و سلایق همسرش آشنا شود .
عسل نماد شیرینی است ؛ چرا که دهان را شیرین و خوشبو می کند ،تقویت کننده بدن است . از بین برنده ی امراض عفونی و درونی است .اخلاق حسنه ،عسل زندگی است . صداقت و راستی ،حیا و پاکدامنی ،تواضع ،محبت ،صبر و
هر یک از اقلامی که از زمان های قدیم سر سفره ی عقد می گذاشتند حاوی پیامی به عروس و داماد و اطرافیان بوده که در حال حاضر توجه به تز ئینات و سفره آرایی بیش از حد ،جای آن را گرفته است.
در اسلام سفارش شده زن و شوهر،خود را برای یکدیگر آراسته کنند پس عروس و داماد هم بدین نیت ظاهر خود را جذاب و دوست داشتنی نمایند .
اگر دو خانواده از نظر فرهنگی و قومی با هم تفاوت دارید بهتر است در مراسم خواستگاری یا قبل از برگزاری مراسم عقد آداب و رسوم خود را بیان نموده تا در تدارک و برگزاری مراسم اختلاف و کدورتی پیش نیاید .
برگزاری مراسم جشن عقد در حد اعتدال ، احترام و بزرگداشتی است نسبت به عروس و داماد و باعث می شود آنها در آغاز زندگی احساس عزت نفس ، شخصیت و کرامت کنند.

منبع:
ezdevajasan

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد