نکات کلیدی دوران عقد(3)

با نورانیت وضو ، تلاوت قرآن و با حضور قلب جهت انجام این پیوند آسمانی مهیا شوید .
زمان جاری شدن خطبه عقد از مواقع استجابت دعا می باشد چه خوب است فضا را با متناسب با حالات معنوی ترتیب دهید تا امکان حضور قلب وتوجه ودعا برای عروس و داماد و مدعوین حاصل شود .

زن و مرد علاوه بر حقوق مسلمی که در سایه ازدواج به دست می آورند می توانند شروطی را که مخالف شرع نباشد به آن اضافه کنند که اصطلاحاً به آن شرط ضمن عقد می گویند مثل اینکه عروس شرط می کند که حق سکونت با
مستحب است هنگام عقدنکاح،کسانی بر آن شاهد باشند و عقد به صورت علنی و آشکارا باشد.
مراسم عقد
 در ازدواج باید معلوم باشد چه کسی با چه کسی پیمان ازدواج می بندد مثلاً اگر مردی به کسی بگوید من یکی از دخترانم ( بدون اینکه نام ببرد ) را به عقد تو در می آورم این عقد باطل است .
جهیزیه

 بعد از جاری شدن صیغه عقد ، زوج جوان جهت بنای زندگی مشترک نیازمند لوازم اولیه و ضروری زندگی هستند که خود به تنهایی نمی توانند آنها را تهیه کنند .
اگر در طول زندگی مشترک با اختلاف سلیقه ها ی همسر وخانواده اش مواجه شدید تا آنجا که ممکن است از تزاحم آنها جلوگیری کنید .
اگر در موردانتخابتان دچار شک و تردید شدید ،ابتدا معیار هایتان رامرور کنید وسپس از فردی آگاه و معتمد راهنمایی بگیرید .
برای حفظ وقار خود، خانواده هایتان و جامعه و همچنین رعایت حال مجردها ، بین رفتار خود و همسرتان در خلوت و جلوت تفاوت قایل شوید .
دو چشم ، دو گوش و یک زبان دارید پس بیشتر بنگرید ، بشنوید و کمتر بگویید؛ زیرا با پرحرفی برخی راز ها و عیب ها آشکار می شوند و زمینه کدورت ها فراهم می شود .
 برای جذاب شدن ارتباط، رفتارهای غیر کلامی مثبت ( سرتکان دادن ، حرکات چشم و دست و ... ) را چاشنی مهارتهای ارتباطی کلامی قرار دهید.

منبع:
Ezdevajasan.ir
نظرات 1 + ارسال نظر
سارا یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:33 ق.ظ http://setareman.blogsky.com

کیلیک انجام شد
سارا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد