نکات کلیدی دوران عقد(4)

مسکن 
مسکن و هزینه های سرسام آور فعلی آن ؛ از معضلاتی است که در صورت حل نشدن همچنان می تواند بعنوان یکی از عوامل فرار جوانان از ازداوج ، در این امر حیاتی اختلال ایجاد کند .

عروسی

زمان عروسی با توافق خانواده عروس و داماد معین می شود ، در احادیث سفارش شده است که مراسم شب برگزار شود و اطعام آن در روز .
با شنیدن صحبتهای همسرتان، ارزیابی هدایای او ، انتخابهایش، ( نوع و رنگ لباس ، کتب و ... )علاقه ها، سلیقه ها،احساسات ، عواطف و نقاط حساس شخصیت او را پیدا کنید و در عمل آنها رالحاظ نمائید .

ادامه تحصیل حق هر کدام از زوجین می باشد ، اما به یاد داشته باشید احقاق حق بایستی بر اساس اولویتهای زندگی باشد .

اگر همسرتان ازنظر جسمی ( قیافه ظاهری ، قد و قامت ، و ... ) خوشایند شما نبود می توانید با یادآوری ویژگی های مثبت و منحصر به فرد او و مشورت با مشاوری امین و مجرب با این موضوع برخورد کنید .
به یاد داشته باشید گاهی برای بیان یک احساس نیاز ، مقدمه چینی ضروری می باشد ( به طور مثال : شروع بحث با یک خاطر ه بیادماندنی و لذت بخش و ...)
اگر می خواهید فامیل و آشنایان به شما و همسرتان به دیده احترام بنگرند احترام آنان وهمسرتان را در حضور و غیابشان حفظ کنید .
از همسرتان بخواهید برخی از نظرات سازنده ومعقول خانواده و اطرافیانش را در مورد شما بازگو کند ( اعم از تعریف و یا انتقاد )بدین ترتیب می توانید رفتار های متناسب و سازنده ای داشته باشید .
تعلق خاطر به والدین و همسر امری پسندیده و لازم است مشروط به اینکه هیچکدام را جایگزین دیگری نکنید.
اگر می بینید آداب و رسوم خانواده ها ، شما و همسرتان را به تکلف می اندازد می توانید محترمانه و بدون تنش، سعی در کم کردن آنها بنماییدمثلاً با یک مسافرت دو روزه می توانید مراسمی همچون خوانچه یا عیدی ش
از لحظات با هم بودنتان برای اندیشیدن به مسائل مختلف زندگی مشترک از جمله تحصیل، شغل و مسکن مناسب استفاده کنید.
یکی از بهترین راهکارهای آشنایی با آداب و رسوم خانواده ی همسر، به جا آوردن سنت حسنه صله رحم و شنیدن خواسته ها و انتظارات آنان است .
دوران عقد
 همسر شما شخصیتی فردی -اجتماعی منحصر به خودداردکه اورا از دیگران متمایز می نماید . (ممکن است او در اجتماع پرحرف و در منزل کم حرف باشد یا بالعکس ) پس تلاش کنید تا هر چه بیشتر با شخصیت فردی -اجتماعی

منبع:
ezdevajasan.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد