معرفی کتاب (داستانهای شنیدنی وآموزنده از کیفر گناه کاران )


نویسنده ، داستانی را با عنوان مجازات رد کردن فقیر اینگونه شرح می دهد: مردی با زن خود بر سر سفره نشسته بود ومیان سفره مرغی بریان نهاده بودند سائلی به در خانه آنها آمد ودر خواست کمک کرد صاحب خانه ازجای حرکت کرده واو را با عصبانیت دور کرد مدتی گذشت وآن مرد یعنی صاحب خانه ، فقیر شد وبه واسطه تنگدستی زوجه اش را طلاق داد. زن ، شوهر دیگری اختیار کرد
موزیک
اتفاقا باز روزی بر سرسفره با شوهر دومی نشسته بودند ومرغ بریانی هم درمیان آن سفره بود فقیری بر در خانه آمد شوهرش گفت خوبست همین مرغ را به فقیر بدهی زن مرغ را برداشت وبه در خانه رفت وبه فقیر داد وقتی که برگشت ، شوهرش متوجه شد که زنش گریه می کند سبب گریه را پرسید . زن گفت : این فقیر شوهر سابقم بود وحکایت آزردن وکمک نکردن به سائل را برایش شرح داد. شوهر گفت : به خدا سوگند من هم همان سائلم که بر در خانه شما آمدم وآن مرد مرا رنجاند

یار مهربان 26

نویسنده: سید کبیرحسینی

تهیه: آقای مقدس زاده

پخش:  آذر 1389

.........


بنام خدا ، خدای خوب ومهربان! آفریننده فکر واندیشه وبیان! خدای انتقام گیرنده از ظالمان وستمگران! پروردگار پاداش دهنده به نیکان و خوبان! دوستدار پاکان ودشمن گناه کاران !  وبا سلام به شما خوبان ! شمایاوران کتابخوان! شما عزیزان و دوست داران برنامه کتاب یار مهربان!
در خدمت شما هستیم با معرفی یار مهربانی دیگه که امیدواریم آن را بپسندید و برای خواندن  و  گلگشت در باغستان آن از خود رغبت نشان دهید واز میوه ها وثمرات مفید آن بهره مند شوید
موزیک
دوستان گرامی!
نام یار مهربان امروز ما داستانهای شنیدنی وآموزنده از کیفر گناه کاران است که آقای سید جواد رضوی آن را نوشته وانتشارات گلستان ادب آن را به دست نشر سپرده است نوبت چاپ اول آن زمستان 1379 بوده است . این کتاب در 176 صفحه تدوین یافته  وشماره تلفن انتشارات گلستان ادب در شهرقم 7736036 ومرکز پخش آن کتابفروشی کوثر وشماره تلفن آن  7913252 است
موزیک
شنوندگان عزیز!
این کتاب در فهرست خود داستانهای کوتاه وخواندنی بسیاری را آورده است که به اندازه فرصت برنامه به چندتایی ازآن اشاره می کنیم  
بله یاران همراه!
نویسنده با عنوان عذاب تند خویان به نقل این حکایت می پردازد :
مرحوم آیت الله مطهری ره از استاد بزرگ خود مرحوم آقای میرزا علی آقا شیرازی که یکی از زاهدان بزرگ واز اهل یقین زمان خود بوده نقل کرده است : می گوید : یک روز استادم در ضمن درس دادن در حالی که دانه های اشکشان بر روی محاسن سفیدشان می چکید این خواب را نقل کرد وگفت : درعالم خواب دیدم مرگم فرارسیده است مردن را همان طور که برای ما توصیف کرده اند یافتم خویشتن  را جدا از بدنم دیدم وملاحظه کردم که مردم بدن مرا برای دفن به سوی قبرستان حمل می کنند وبه آنجا می برند . مرا بردند به گورستان وآنجا دفن کردند ورفتند دراین هنگام خود راتنها دیدم نگران شدم که چه بر سرم خواهد آمد ؟ وچه معامله ای با من انجام خواهند داد؟ ناگهان دیدم سگ سفیدی داخل قبرم شد .
موزیک
در فکر فرو رفتم که این حیوان کجا بوده است وچرا داخل قبر من شد؟در همان حال حس کردم که این سگ ، صفت تندخویی وبد اخلاقی من بوده است که اینجا تجسم یافته وبه سراغ من آمده است . از این قضیه ناراحت ومضطرب شدم در حال اضطراب و نگرانی بودم که ناگهان دیدم حضرت سید الشهدا ع در قبرم تشریف آورد وبه من فرمود : ناراحت مباش وغصه مخور من آن را از توجدا می کنم
موزیک
همراهان گرامی!
حضرت امیر المؤمنین ع در رابطه با بد اخلاقی کردن فرمود : تند خویی وبد اخلاقی تجسم پیدا می کند ودر قبر وعالم برزخ رفیق انسان می شود وبد ترین رفیق همین است ونیز فرمود : وقتی انسان را داخل قبر می گذارند وسر گور را می پوشانند وحشت سرتاپای انسان را فرامی گیرد هیچ وحشتی خطرناکتر از تندخویی نیست
موزیک
همراهان ارجمند!
نویسنده ، داستانی را با عنوان مجازات رد کردن فقیر اینگونه شرح می دهد: مردی با زن خود بر سر سفره نشسته بود ومیان سفره مرغی بریان نهاده بودند سائلی به در خانه آنها آمد ودر خواست کمک کرد صاحب خانه ازجای حرکت کرده واو را با عصبانیت دور کرد مدتی گذشت وآن مرد یعنی صاحب خانه ، فقیر شد وبه واسطه تنگدستی زوجه اش را طلاق داد. زن ، شوهر دیگری اختیار کرد
موزیک
اتفاقا باز روزی بر سرسفره با شوهر دومی نشسته بودند ومرغ بریانی هم درمیان آن سفره بود فقیری بر در خانه آمد شوهرش گفت خوبست همین مرغ را به فقیر بدهی زن مرغ را برداشت وبه در خانه رفت وبه فقیر داد وقتی که برگشت ، شوهرش متوجه شد که زنش گریه می کند سبب گریه را پرسید . زن گفت : این فقیر شوهر سابقم بود وحکایت آزردن وکمک نکردن به سائل را برایش شرح داد. شوهر گفت : به خدا سوگند من هم همان سائلم که بر در خانه شما آمدم وآن مرد مرا رنجاند
موزیک
کتابخوانان گرامی!
دراین جا به عنوانهای برخی از داستانهایی که دراین کتاب آمده اشاره می کنیم : کیفر آزار واذیت مادر در قبر ، کیفر قضاوت ناحق کردن ، عقوبت چشم چرانی ،نتیجه خود بینی ، مجازات خیانت درامانت ، مجازات مرد وزن خائن ، کیفر حسادت ، نتیجه توهین به علمای ربانی ، عشق خیابانی ، تجسم عمل ربا خوار، سرانجام دوستیهای خیابانی ، عاقبت حرام خواری ، سوگند دروغ وداستانهای بسیار وخواندنی دیگر  
موزیک
خوب شنوندگان گرامی !
امید واریم بتوانید کتاب داستانهای شنیدنی وآموزنده از کیفر گناه کاران است که آقای سید جواد رضوی به رشته تحریر درآورده را تهیه واز مطالعه آن لذت ببرید وکمال استفاده را ازآن بنمایید
تا برنامه بعد ومعرفی یار مهربانی دیگه همه شما خوبان را به خدای بزرگ ومهربان می سپاریم
خدایتان یارومددکارتان باد




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد