معرفی کتاب (در پرتو شریعت پاسخ به شبهات وهابیت 2 )


  نویسنده درعنوان هفتم کتاب از نامگذاری فرزندان به عبد النبی ومانند آن سخن می گوید وبه شبهات وارده پاسخ می دهد که خلاصه آن این است : یکی از معانی عبد ، غلام ونوکر است وپیروان اهل بیت به خاطرارادت خاصی که به اهل بیت دارند فرزندان خود را غلامان وکنیزان آن بزرگواران می دانندهمانگونه که خداوند  در آیه 33 سوره نور از غلامان به عبادکم یاد کرده است در عنوان هشتم به این شبهه پاسخ می دهد که چرا شیعیان در اذان واقامه به ولایت علی ع شهادت می دهند که نویسنده محترم می گویند : شیعیان این فقره را به عنوان جزئی از اذان واقامه ذکر نمی کنند تا بدعت لازم آید بلکه اذان واقامه را بدون آن نیز صحیح می دانند اگر بدعت است حذف کلمه ( حی علی خیر العمل ) از اذان است که در زمان رسول اعظم اسلام جزء آن بوده وامروز حذف شده است همچنین اضافه نمودن (الصلاه خیر من النوم)بدعت است عنوان نهم به شبهه استفاده از مهر در سجده اختصاص دارد که از آن اینگونه پاسخ می دهد : هر فرد با انصافی با مراجعه به متون فقهی وحدیثی شیعه درمی یابد که شیعیان همانند سایر مسلمانان فقط برای خداوند سجده می کنند البته در فقه شیعه شرط صحت نماز این است که پیشانی بر زمین قرار داده شود همانگونه که در صحیح بخاری از قول نبی اعظم اسلام آمده است برای من زمین محل سجده وتیمم قرار داده شده است بنابر این از کسانیکه خود رامسلمان می دانند واینگونه شبهات را مطرح می نمایند انتظار داریم بنا بر فرمایش قرآن مقدس( که در سوره نساء آیه 94 می فرماید به کسی که اظهار صلح واسلام می کند نگویید تو مؤمن نیستی ) به شیعیان نسبت شرک ندهند

یار مهربان 37

نویسنده: سید کبیرحسینی

تهیه: مقدس زاده

پخش: آذر 1389

.......

بنام مهربان مهربانان. یاران مهربان! سلام شنوندگان عزیز وگرامی! روزتان بخیر ونیکی  در خدمت شما خوبان هستیم و ادامه عنوانهای کتاب (در پرتو شریعت پاسخ به شبهات وهابیت)
نوشته آقای  عباسعلی زارعی سبزواری را خدمتتان معرفی می کنیم
امیدواریم تا آخر مارا همراهی بفرمایید
موزیک
یاوران همراه!
نویسنده درعنوان هفتم کتاب از نامگذاری فرزندان به عبد النبی ومانند آن سخن می گوید وبه شبهات وارده پاسخ می دهد که خلاصه آن این است : یکی از معانی عبد ، غلام ونوکر است وپیروان اهل بیت به خاطرارادت خاصی که به اهل بیت دارند فرزندان خود را غلامان وکنیزان آن بزرگواران می دانندهمانگونه که خداوند  در آیه 33 سوره نور از غلامان به عبادکم یاد کرده است
موزیک
همراهان برنامه!
در عنوان هشتم به این شبهه پاسخ می دهد که چرا شیعیان در اذان واقامه به ولایت علی ع شهادت می دهند که نویسنده محترم می گویند : شیعیان این فقره را به عنوان جزئی از اذان واقامه ذکر نمی کنند تا بدعت لازم آید بلکه اذان واقامه را بدون آن نیز صحیح می دانند اگر بدعت است حذف کلمه ( حی علی خیر العمل ) از اذان است که در زمان رسول اعظم اسلام جزء آن بوده وامروز حذف شده است همچنین اضافه نمودن (الصلاه خیر من النوم)بدعت است
موزیک
دوستان گرامی!
عنوان نهم به شبهه استفاده از مهر در سجده اختصاص دارد که از آن اینگونه پاسخ می دهد : هر فرد با انصافی با مراجعه به متون فقهی وحدیثی شیعه درمی یابد که شیعیان همانند سایر مسلمانان فقط برای خداوند سجده می کنند البته در فقه شیعه شرط صحت نماز این است که پیشانی بر زمین قرار داده شود همانگونه که در صحیح بخاری از قول نبی اعظم اسلام آمده است برای من زمین محل سجده وتیمم قرار داده شده است بنابر این از کسانیکه خود رامسلمان می دانند واینگونه شبهات را مطرح می نمایند انتظار داریم بنا بر فرمایش قرآن مقدس( که در سوره نساء آیه 94 می فرماید به کسی که اظهار صلح واسلام می کند نگویید تو مؤمن نیستی ) به شیعیان نسبت شرک ندهند
موزیک
شنوندگان ارجمند!
 در عنوان دهم به موضوع لعن ودشنام به صحابه می پردازه وازاین شبهه اینگونه پاسخ می دهد که : همانگونه که در کتب معتبر اهل سنت مانند مستدرک الصحیحین ، صواعق المحرقه و کنز العمال آمده پیامبر ص در مواردی بعضی از صحابه مانند حکم بن ابی العاص را لعن کرده اند وشجره ملعونه در آیه60سوره اسراء تفسیر به حکم بن ابی العاص وفرزندان اوشده است همچنین خود صحابه بعضی از افراد را لعن کرده اند مانند علی ع که عبدالله بن زبیر را در روز قتل عثمان لعن کرد ، وعمربن الخطاب که خالد بن ولید را به جهت کشتن مالک بن نویره مورد لعن قرار داد و نیز عبدالله بن عمر که فرزندان خود را لعن نمود وهمه این موارد گواه برجواز لعن است
موزیک
کتاب دوستان عزیز!
در عنوان بعدی درباره توسل به اولیای الهی سخن می گوید ودر  آن جواز توسل به اولیای الهی را امری موجه می داند چرا که هم سیره مسلمانان بر توسل بوده است وهم عمر بن الخطاب به عباس عموی پیامبر متوسل شده واز وی خواسته است تا دعا نموده از خداوند طلب باران کند این قضیه در صحیح بخاری آمده است علاوه براینها قرآن مقدس ، توسل را امری جایز می داند
در عنوان سیزدهم به شبهه در خواست شفاعت از غیر خدا پاسخ می دهد ودرآن ثابت می کند که در خواست شفاعت از اولیای الهی شهدا ، قاری قرآن ، مؤمنان ودیگربندگان خوب خدا امری جایز است که خداوند به آنها اجازه شفاعت را داده است
موزیک
کتابخوانان گرامی!
عنوان بعدی به تحریف قرآن اختصاص یافته ومؤلف در آن می گوید : از نظر شیعه ، قرآن تنها کتاب آسمانی است که بدون هیچ گونه کاستی یا افزونی وبه همان صورت اولیه در اختیار انسانهای جهان قرار دارد، کلمات امامان معصوم ع واظهارات عالمان بزرگ شیعه گویای باور شیعه به عدم تحریف قرآن است
در عنوانهای بعدی به مسأله گریه کردن وعزاداری ونوحه سرایی  در فراق عزیزان می پردازه و درآن می گوید : روایات ، استحباب برگزاری مراسم عزا بسیار فراوان است ونیازی به ذکر نیست کافی است به کتابهای فقهی وحدیثی شیعه واهل سنت مراجعه شود
موزیک
یاوران همراه!
عنوان بعدی به شبهه گریه وعزاداری برای امام حسین ع اختصاص داره ونویسنده یکی از اهداف شیعیان از برگزاری با شکوه مراسم عاشورا اظهار محبت و مودت به پیامبر وخاندان ایشان می داند البته تأکید می کند که این اظهار محبت نباید آلوده به کارهای نامشروع وبی اساس شود نویسنده در عنوانهای بعدی به حدیث غدیر ودلالت آن بر امامت علی ع ولالت برخی آیات قرآنی بر امامت وفضیلت ایشان اشاره می نمایند ودر آخرین عنوان به این نکته می پردازه که چرا نام امامان در قرآن موجود نیست ودرباره هرکدام ازاین موضوعات مفصلا بحث می نماید و جوابهای قانع کننده ارائه می نماید
خوب شنوندگان گرامی وهمراهان عزیز برنامه امیدواریم کتاب را تهیه واز مطالعه آن به معلومات شما اضافه شود
تابرنامه بعد خدا یار ونگهدارتان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد