نویسنده ، داستانی را با
عنوان مجازات رد کردن فقیر اینگونه شرح می دهد: مردی با زن خود بر سر سفره نشسته
بود ومیان سفره مرغی بریان نهاده بودند سائلی به در خانه آنها آمد ودر خواست کمک
کرد صاحب خانه ازجای حرکت کرده واو را با عصبانیت دور کرد مدتی گذشت وآن مرد یعنی
صاحب خانه ، فقیر شد وبه واسطه تنگدستی زوجه اش را طلاق داد. زن ، شوهر دیگری
اختیار کرد
موزیک
اتفاقا باز روزی بر سرسفره با شوهر دومی نشسته بودند ومرغ بریانی هم درمیان آن
سفره بود فقیری بر در خانه آمد شوهرش گفت خوبست همین مرغ را به فقیر بدهی زن مرغ
را برداشت وبه در خانه رفت وبه فقیر داد وقتی که برگشت ، شوهرش متوجه شد که زنش
گریه می کند سبب گریه را پرسید . زن گفت : این فقیر شوهر سابقم بود وحکایت آزردن
وکمک نکردن به سائل را برایش شرح داد. شوهر گفت : به خدا سوگند من هم همان سائلم
که بر در خانه شما آمدم وآن مرد مرا رنجاند
در مقاطع مختلف زندگی زناشویی امیدوارانه دل به همسر خود می بندیم اما به تدریج مهر وعشقمان نقصان می گیرد وتماس با احساسات خود رااز دست می دهیم ویا خیلی ساده بی حس می شویم ، اگرچه نمی خواهیم به روابط زناشویی خود پایان دهیم به نظر می رسد انتخاب دیگری هم برایمان باقی نمانده است
در فصل ششم به آموزش بهداشت با این جمله تأکید می کند که :
آموزش بهداشت مؤثرترین مفید ترین وپرثمرترین ودر عین حال کم هزینه ترین خدمات
بهداشتی ودر حقیقت تربیت بهداشتی است
در فصل هفتم ورزش را یک نیاز قطعی ویک راهکار خوشایند ونشاط بخش در درویارویی با
فشارهای جسمی روانی واجتماعی می داند در فصل هشتم آمده است : درک ارزش انسان
آراستگی به ملکه توکل برنامه ریزی صحیح در زندگی تلقین رضامندی بخود قناعت پرهیز
از اندون وکنترل خشم تفریح سالم وآسان گرفتن زندگی ضمن پاسداری از سلامت روانی
انسان اورا در درویارویی با فشارهای اجتماعی حمایت ویاری خواهد کرد
می خواهید زندگی زناشویی مستحکمی داشته باشید و احساسات آسیب دیده در ازدواج را تعمیر کنید باید بدانید برای مستحکم نگه داشتن زندگی زناشویی، نباید شخص شما روی همه جنبه های زندگی کنترل داشته باشید، پس این میل مداوم را سرکوب کنید. شاید از خود بپرسید چرا رها کردن و سرکوب کردن مگر زندگی مشترک به معنای نگه داشتن نیست جواب، منفی است؛ یعنی همیشه نباید به فکر نگه داشتن باشید.
از آنجا که گوش دادن ، مهمترین بخش از جریان برقراری ارتباط است ونیز از آنجا که گوش دادن به حرفهای دیگران مستقیما به احساس انسان مربوط می شود ، بی تردید اصلاح وتقویت عادات خوب گوش دادن ، تأثیر مستقیمی بر سلیس وروان بودن کلام فرزندتان خواهد داشت
ادامه مطلب.../blogextendedpost>>/>
خواجه عبد الله انصاری هم تعبیر شیرینی دارد، می گوید بدی
را بدی کردن سگساری است . خوبی را خوبی کردن، خرخاری است ، اما بدی را نیکی کردن
( در مقابل بدی خوبی کردن ) کار خواجه عبد الله انصاری است.