معرفی کتاب (نقش زبان در زندگی انسان)


مرحوم ابوالحسن اصفهانی از مراجع بزرگ تقلید بودند  روزی از حرم امیرالمؤمنین ع بیرون آمدند چند جوان اوباش وبی حیا جلو حرم امیرالمؤمنین ایستاده بودند یکی ازآنها گفت: رفقا شما اینجا بمانید من بروم این سید را کمی آزار بدهم واشکش را دربیاورم جوان رفت وبرگشت رفقایش دیدند 180 درجه فرق کرده دیدند که او مثل مادری که درعزای بچه اش گریه می کند اشک می ریزد
گفتند توکه رفتی اورا بگریانی خودت داری گریه می کنی ؟ گفت : این سید با من کاری کرد که دوست داشتم زمین دهان باز کند ومرا فروبرد ودیگر زنده نمانم گفتند چه کار کرده ؟
گفت: به خدا از در حرم علی ع فحشش دادم تا دم خانه اش این سید اصلا سرش را بالا نیاورد که به من بگوید تو که هستی و چه می گویی ؟ وقتی که رسیدم به در خانه اش گفت : جوان ، یک لحظه بایست تا من بروم وبیایم من ایستادم رفت وبرگشت ومقداری پول آورد توی دستم گذاشت وگفت فکر می کنم وضعت خوب نیست که این قدر مرا فحش می دهی این پول را بردار وتورا به خدا هروقت هم گرفتار شدی در خانه کس دیگر را نزن می ترسم آبروی تورا نگاه ندارند بیا درخانه من

کتاب یار مهربان 49

نویسنده: سید کبیرحسینی

تهیه: مقدس زاده

پخش: دی 1389

......... 


بنام خداوند جان آفرین          خداوند هفت آسمان و زمین
و سلام خدمت شما یاوران برنامه و کتاب دوستان گرامی !مهمان محافل سرشار از صفا وصمیمیت ومحبت شما دوستان هستیم با معرفی یار خاموش ومهربان دیگر لطفا مارا همراهی بفرمایید
موزیک
دوستان گرامی!
نام کتاب امروز نقش زبان در زندگی انسان است وآقای اسماعیل صدیقی آن را تألیف نموده است چاپ اول این کتاب درسال 1381 انجام یافته و نشر روح  در قم آن را در 288 صفحه به دست نشر سپرده است : مؤلف در فهرست عنوانهای مختلفی آورده مانند زبان نعمت خداست ، منافع بی شمار زبان ، حیوانات نیز سخن می گویند ، داستان مولانا و پناه دادن امام صادق به دو پناهنده
موزیک
شنوندگان گرامی!
دریکی از عنوانها که برخورد آقای سید ابوالحسن اصفهانی با جوان است آمده است : مرحوم ابوالحسن اصفهانی از مراجع بزرگ تقلید بودند  روزی از حرم امیرالمؤمنین ع بیرون آمدند چند جوان اوباش وبی حیا جلو حرم امیرالمؤمنین ایستاده بودند یکی ازآنها گفت: رفقا شما اینجا بمانید من بروم این سید را کمی آزار بدهم واشکش را دربیاورم جوان رفت وبرگشت رفقایش دیدند 180 درجه فرق کرده دیدند که او مثل مادری که درعزای بچه اش گریه می کند اشک می ریزد
گفتند توکه رفتی اورا بگریانی خودت داری گریه می کنی ؟ گفت : این سید با من کاری کرد که دوست داشتم زمین دهان باز کند ومرا فروبرد ودیگر زنده نمانم گفتند چه کار کرده ؟
گفت: به خدا از در حرم علی ع فحشش دادم تا دم خانه اش این سید اصلا سرش را بالا نیاورد که من بگوید تو که هستی و چه می گویی ؟ وقتی که رسیدم به در خانه اش گفت : جوان ، یک لحظه بایست تا من بروم وبیایم من ایستادم رفت وبرگشت ومقداری پول آورد توی دستم گذاشت وگفت فکر می کنم وضعت خوب نیست که این قدر مرا فحش می دهی این پول را بردار وتورا به خدا هروقت هم گرفتار شدی در خانه کس دیگر را نزن می ترسم آبروی تورا نگاه ندارند بیا درخانه من
موزیک
دوستان گرامی!
درفهرست کتاب ، برخوردهای مختلف پیامبر اعظم اسلام و امامان را با دیگران آورده وروش نیکو وارزشمند آنها رامتذکر شده است
درکتاب آمده است : روزی پیامبر ص در مسجد نشسته بودند واصحاب اطراف آن جناب به خدمت کاری ایستاده بودند که عربی از در مسجد داخل شد وشمشیری حمایل کرده درحالیکه سوسماری را درآستین خود پنهان کرده بود صدا زد یا محمد تو همان جادوگرو دروغگویی هستی که دروغگو تر از او نیست اما پیامبر ص با کمال بردباری فرمودند: ای برادر عرب چه کسی را کار داری ؟ گفت محمد ساحر کذاب را
فرمودند منم محمد لیکن نه ساحرم ونه کذاب بلکه رسول خدایم اعرابی گفت به لات وعزی قسم اگر وجاهت وخوشرویی تو نبود شمشیرم را از خون تو سیرات می کردم
به لات وعزی قسم که من به تو ایمان نمی آورم تا این سوسمار به توایمان بیاورد پس سوسمار را ازآستین خود انداخت
 پیامبر فرمود : ای سوسمار من کیستم ؟ گفت رسول خدایی آن مرد عرب فوراایمان آورد
موزیک
یاوران همراه!
برخی از عناوین دیگر کتاب اینها هستند : برخورد امام خمینی با پیرمرد ، دشمنان علی را بشناسید ، زبان عاصی ترین عضو انسان و آفات دیگر زبان  
نویسنده در ادامه نتایج شوم بد زبانی را بر می شمارد مثلا : هلاکت انسان به وسیله زبان ، دشمنی با خدا ،  حرام شدن بهشت بر بد زبان ، مستجاب نشدن دعای بد زبان ، نابود شدن اعمال انسان بد زبان و نتیجه دیگر اینکه بد زبانی سبب کینه  می شود
موزیک
دوستان گرامی!
مؤلف در ادامه مطمئن ترین راههای پیشگیری خطر زبان را بیان می کند وسکوت را یکی از آنها می داند راه دیگر را تقوا وخود نگهداری از سخنان ناروا ذکر می کند البته نویسنده دراین میان مطالب مفید و خواندنی وداستانهای آموزنده ای رانیز مطرح می کند
مؤلف ادامه کتاب را در قالب چند نکته بیان می کند در نکته اول به وظایف پدران ومادران درباره تربیت فرزند اشاره می کند  ودر آن عناوین مختلف وسودمند وخواندنی را مطرح می کند
درنکته دوم  توصیه می کند که باافراد بد زبان دوستی نکنیم ودرنکته سوم به سخن زیبا اشاره می کند وشرایط آن را مانند فهم وظرفیت ونیاز مخاطب و تکراری نبودن می داند در نکته چهارم به نمونه هایی از آفات زبان اشاره می کند و غیبت وسخن چینی وتهمت زدن و مسخره کردن دیگران وعیب جویی و دروغگویی را  آفات آن می داند
موزیک
خوب یاران همراه!
امید که بتوانید کتاب نقش زبان در زندگی انسان نوشته آقای اسماعیل صدیقی را تهیه و از آن استفاده لازم را ببرید
شما می توانید این کتاب را در سایت
www.ketabname.com
بیابید
خدا حافظی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد