معرفی کتاب (قصه های تربیتی در آثار حجة الاسلام فلسفی )


مردی حضور امام صادق ع شرفیاب شد عرض کرد یا ابن رسول الله در خواب دیدم مثل اینکه در خارج شهر کوفه هستم در نقطه ای که می دانم کجاست مردی را دیدم که از چوب تراشیده شده اسبی ساخته وبر آن سوار است  وشمشیر براق خود را جولان می دهد ومن در شدت وحشت وترس او را تماشا می کنم حضرت فرمود : توقصد داری مردی را در امر زندگیش گول بزنی از خدایی که تورا آفریده وسپس می میراند بترس  مرد به حضرت عرض کرد : شهادت می دهم که دانش را از معدن علم فرا گرفته ای اینک شمارا از تفسیری که برای رؤیای من نمودی آگاه می کنم یکی از همسایگان من متاع خود را نزد من برای فروش آورده بود چون غیر از من کسی طالب آن متاع نیست تصمیم داشتم به قیمت خیلی نازل از او خریداری کنم

یار مهربان 52

نویسنده: سید کبیرحسینی

تهیه: مقدس زاده

پخش: دی 1389

.......
بنام آنکه حّی وجاودان است               یگانه مالک هر دو جهان است
مدیر بی رقیب کاروان است             همیشه سالم ودائم جوان است 
و سلام به شما یاوران برنامه کتاب یار مهربان !
آرزوی بهترینها را برایتان داریم ودر خدمتتان هستیم با معرفی کتاب یار مهربانی دیگه امیدواریم بپسندید واز مطالعه آن لذت ببرید
موزیک   
دوستان گرامی !
مشخصات کتابی که امروز با آن آشنا می شویم ازاین قرار است
نام :  قصه های تربیتی در آثار حجة الاسلام فلسفی
مؤلف :لطیف راشدی
نوبت چاپ : چاپ اول بهار 1384
این کتاب در 492 صفحه تنظیم شده و چاپ ونشر بین الملل وابسته به مؤسسه انتشارات امیر کبیر آن را به دست نشر سپرده است
همانگونه از نام کتاب پیداست این کتاب متشکل از داستانها وحکایتهای مختلف است که می تواند اثر تربیتی داشته باشد
موزیک   
دوستان ارجمند !
در مقدمه کتاب می خوانیم : بر این باورم که به خواست خداوند متعال این کتاب که به نام داستانهای تربیتی نامگذاری شده است وشامل داستانهای تربیتی وسازنده اخلاقی انسانی می باشد در تربیت روح وروان مطالعه کننده آن اثر بسیاری باقی گذارد وجامعه را بسوی تربیت اسلامی سوق دهد ...
موزیک   
یاوران همراه !
داستانهایی از این کتاب را خدمت شما یاران برنامه تقدیم می کنیم
در داستانی با عنوان عیب جویی می خوانیم : رسول اعظم فرموده است : خوارترین مردم کسی است که مردم را اهانت کند وباعث تحقیر آنان گردد شخصی نزد یکی ار حاکمان اسلامی آمد ودر خلال سخنان از مردی نام برد و اورا به بدی یاد کرد وعیبی از وی به زبان آورد حاکم گفت : اگر مایلی پیرامون سخنت بررسی وتحقیق می کنیم در صورتی که گفته ات دروغ درآمد فاسق وگناهکاری وخبری که داده ای مشمول آن آیه قرآنی است که چنین فردی را فاسق یاد کرده است ودر صورتی که راست گفته باشی عیب جو وسخن چین هستی اگر میل داری تو را می بخشم و مورد عفوت قرار می دهم مرد که از گفته خود سخت پشیمان ومنفعل شده بود باسرافکندگی وذلت درخواست عفو نمود ومتعهد شد که دیگر از کسی عیب جویی نکند واین عمل ناپسند را تکرار نکند
موزیک   
واکنون بشنوید داستانی ازعلم تعبیر خواب امام صادق ع
مردی حضور امام صادق ع شرفیاب شد عرض کرد یا ابن رسول الله در خواب دیدم مثل اینکه در خارج شهر کوفه هستم در نقطه ای که می دانم کجاست مردی را دیدم که از چوب تراشیده شده اسبی ساخته وبر آن سوار است  وشمشیر براق خود را جولان می دهد ومن در شدت وحشت وترس او را تماشا می کنم حضرت فرمود : توقصد داری مردی را در امر زندگیش گول بزنی از خدایی که تورا آفریده وسپس می میراند بترس  مرد به حضرت عرض کرد : شهادت می دهم که دانش را از معدن علم فرا گرفته ای اینک شمارا از تفسیری که برای رؤیای من نمودی آگاه می کنم یکی از همسایگان من متاع خود را نزد من برای فروش آورده بود چون غیر از من کسی طالب آن متاع نیست تصمیم داشتم به قیمت خیلی نازل از او خریداری کنم
موزیک   
دوستان گرامی !
این هم حکایتی از عفو وگذشت پیشوایان دینی ما
 آورده اند که : کنیز امام سجاد ع روی سر حضرت آب می ریخت غفلتا ظرف آب ازدستش رها شد به سر حضرت اصابت کرد آن را شکافت وخون ریخت حضرت سر بلند کرد وبه وی نگریست کنیز آیه فروخوردن خشم را خواند حضرت فرمود : خشمم را فرونشاندم سپس کنیزادامه آیه را خواند حضرت فرمود تو را بخشیدم آنگاه جمله آخر آیه را که حاوی احسان است قرائت نمود حضرت فرمود برو که تو برای خدا آزادی
بله دوستان گرامی باید از سیره ورفتار پیشوایان دینی خود درس بگیریم
موزیک   
همراهان گرامی !
دراین کتاب می خوانیم :
شخصی خدمت پیامبرشرفیاب شد عرض کرد من مردی هستم که نماز نمی خوانم زنا می کنم ودروغ می گویم از کدام یک ازاین گناهان توبه کنم ؟ حضرت فرمود : از دروغ
آن مرد دستور پیغمبر را در کمال خلوص پذیرفت وبا خود عهد کرد هرگز دروغ نگوید ولی ترک دروغ سایر گناهان او را نیز ترک داد زیرا موقعی که خواست زنا کند با خود گفت اگر رسول اکرم از من سؤال کند از تاریخ تعهد زنا کرده ای یانه؟ اگر بگویم نه دروغ گفته ام .اگر اقرار کنم مجازات می شوم وهم چنین درباره نماز
موزیک   
عاقبت اندیشی از صفات پسندیده ایست که نفع آن به خودد ما برمی گردد
امام صادق ع فرمود : مردی شرفیاب محضر رسول اکرم شد عرض کرد یا رسول الله به من سفارشی بفرما ودستوری بده حضرت به اوفرمود :ایا دستور پذیر هستی تا به تو سفارشی بکنم ؟ واین سؤال را سه بار تکرار کرد ومرد  می گفت آری ای رسول خدا
آنگاه پیامبر فرمود : سفارش من به تو این است که هروقت خواستی برای انجام کاری تصمیم بگیری قبلا به عاقبت آن فکر کن ونتیجه اش را در نظر بیاور اگر دیدی حق وشایسته است اقدام کن واگر ناشایست وبر خلاف حق بود از انجام آن خود داری کن  
موزیک   
خوب شنوندگان گرامی امید که بتوانید کتاب قصه های تربیتی در آثار حجة الاسلام فلسفی که آقای لطیف راشدی آن را تألیف کرده را تهیه واز آن کمال استفاده را بنمایید
خدا حافظی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد