ادامه مطلب ...
در بند هواییم یا ضامن آهو
در فتنه رهاییم یا ضامن آهو
بیتاب و شکیبیم تنها و غریبیم
بیسقف و سراییم یا ضامن آهو
ادامه مطلب ...
بلند خوانی درهنگام مطالعه ،
مطالعه کردن درحین راه رفتن ، مطالعه در کنار وسایل صوتی ، خواندن بیش ازحد ، از
ساده به مشکل خواندن وخوانده بی وقفه
نویسنده
درباره ازساده به مشکل خوانده می نویسد : ازدیگر عوامل آسیب زایی که در مطالعه
کودکان ونوجوانان می تواند به آن اشاره کرد ، این است که عده ای از آن ها و قتی که
از مدرسه به خانه می ایند درحالی که خسته اند مطالعه را آغاز می کنند وبه علت
خستگی اول به سراغ کتابها ودرسهای ساده تر می روند وپس از مطالعه واحساس خستگی بیش
تر به کتاب های دشوار تر روی می آورند این امر باعث می شود که درسهای دشواری راکه
در بخش های انتهایی مورد مطالعه قرار می دهند کمتر بفهمند
برخی
دیگر از آسیبهای مطالعه اینها هستند : مطالعه طوطی وار ، وجود اضطراب ، وسواس در مطالعه ، ابتلا به افسردگی
،بیش فعالی ، ضعف در یک درس وتأثیر آن بر مطالعه دروس دیگر وخواندن بیش از حد در
شب های امتحان
ادامه مطلب ...
درباره فوائد ورزش می خوانیم : ورزش متعادل سیستم عصبی انسان را تقویت می کند وقتی سیستم عصبی تقویت شد کارهای فکری آسانتر انجام می شود ازاین رو کسانی که اهل مطالعه وتفکر وپژوهش هستند می توانند با ورزشهای ساده وتوام با تفکر علاوه بر تقویت سیستمهای عصبی قوای فکری خود را نیز جلا ببخشند ورزش وسیله ای برای کنترل هیجانات است بی خوابی یکی از ناراحتیهای عصبی است که به وسیله ورزش مرتفع می شود...
ادامه مطلب ...
دراین فصل اصول اساسی
تنظیم برنامه ذکر شده که فهرست وار خدمت شما شنوندگان گرامی ومتعلمان
ارجمند بیان
می کنیم :
برنامه باید قابل انعطاف باشد
برای مطالعه هردرس وقت کافی در نظر بگیرید
برنامه را متناسب با روحیه شخص خودتان تنظیم کنید
درسها را در خلال هفته مرور کنید
وقت مطالعه هر درس را حتی الامکان نزدیک به ساعت آن درس تعیین کنید
وهر جلسه مطالعه را به چند قسمت تقسیم
کنید